Nytt härligt år.

Jag har bestämt mig för att ha ett litet annorlunda nyårslöfte.
Ingen bantning eller träning, utan jag ska vara snällare mot mig själv.
Inte hela tiden jämföra med de som har mer pengar, mer fritid eller kan rea mer osv osv.
det kommer alltid finnas de som "har det bättre", ja ekonomiskt kanske, men i min själ och kropp så är jag nöjd.
Jag har fina friska barn, failjemedlemmar och jag har ett fastjobb.
Jag ska vara mer tacksam över det jag REDAN har.
Inte så att jag är missnöjd med det liv jag lever idag, utan att man ibland, för fta tänker:
"Jag vill också göra... Köpa..." Men  guud vad har man inte redan då.

Nej jag ska vara mer snäll mot mig själv.
Jag ÄR bra och Har ett suuuper bra liv :)

Idag efter jobbet drar jag och barnen till Ludvika för lite ledighet och mys med mormor.
Barnen ska som vanligt äta mormors pannkakor, bada i Ludvikas roliga badhus och strosa på stan.
Fika på Ängelen gör vi ofta där.
Ett jätte mysigt fik med 2 våningar och BILLIGT. Jag och barnen fika för en hundring och inte 200:- som det kostar här hemma. 

Ikväll när vi anländer har jag lovar att barnen ska få hyra varsin film för lite "fredagsmys" med chips och godis med mormor.
Barnen har ju en varsin bärbar DVD de fick förra julen. Det är en av de med använda och bästa klapparna de fått.
Inget tjafs vem som ska få välja film.
Sen det mysigaste av allt enligt barnen är ju när vi alla tre sover i mormors dubbelsäng.
Det är myyyys det :)

Nyår, ja jag har ju inte skrivit på ett tag.
Haft skön och mysigt nyår i Folkärna.
Vi lagade fylld fläskfile med fetaost och soltorkade tomater. JÄTTEGOTT!
Sköt raketer och drack gott.
Alla barn och vuxna var uppe till 01.00
och vaknade 10.30   wiiieeeee vilken sovmorgon alla fick.

Fick nyss ett MMS på Sixten & Sigge utklädda till pirater och riddare.
Sixten är hos sin bästa kompis och leker idag medans mamma och pappa jobbar.
Igår var Sigge hemma hos oss, han var sååå sugen på att se Sixtens drakslott han fick i julklapp.
de är så söta de där busungarna.

Ha en fin dag! :)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0