Middags besök...

Igår hade vi Bella, Polo & lilla Nova på middags besök.
God mat och skratt blev det.
Sixten klädde efter en liten stund av sig igen.
Gått naken hela dagen. Han är vår lilla nakenfis-kille. Han älskar att gå nakenfis. Det har han gjort sen han var liten. Han har ju en pappa som oftast gå med ytterst lite kläder på sig. Herr-kamin, suuuper varm jämt.
Så när Sixten stod still och pratade så gick Nova fram och tittade beskymrat på snoppen hans.
Tills slut så tog hon försiktigt och drog i den.
Ha ha ha vad vi skrattade. Och Sixten vart lite generad.

Idag har vi vart hos familjen Rehné/Lyckholm och firat Leo som fyllt år.
Sixten har verkligen längtat ihjäl sig efter att få leka med Leo.
I bilen sa han "Leo är min bästaste kompis i hela världen"
Han ser verkligen upp till Leo 6 år. Mina barn och andras vad jag har sett, tycker oftast om att leka med äldre barn.
De styr leken och hittar oftast på kul lekar. Leo har också väldigt roliga leksaker. Sixten & Leo tycker om samma saker. Cars bilarna, dinosaurier mm.
Sixten provade Leo´s "paper Jam" (tror den heter så). En gitarr i papp, med sladd till en förstärkare i papp.
Och den spelar musik och när man drar med fingrarna över strängarna så låter det som om man spelar på en gittar.
Man kan ta ackor osv,,, Hur fan funkar det igentligen?! På en pappgitarr?! Hmmm.
Var tydligen nedsatt pris på dem nu efter jul, så vi tänkte köpa en till Sixten när han fyller år i Mars.



Glassmys framför tv´n
Varma hallon och vaniljglass. Det gjorde ofta min mamma när jag var liten.

Fick en bukett tulpaner av Tovas mamma när hon hämtade henne efter övernattningen, som tack för att hon är hä roch sover osv. Men herregud inte behöver jag få en blomma för det, sa jag. Har henne jätte gärna här. Tjejerna gör ju inget väsen av sig nu när de är så stora. Är ju på Tindras rum och surfar på Spotify, leker, dansar och sjunger.
Så tack Jaana!!!


Hittade min prickiga scarf som jag köpte på Carlings förut. Jag vill ha en traditionell scarf i rött eller blått, "Bandana" tror jag man kallade dem. Vart kan man köpe dem?
Tips tack.

Nu ska vi käka söndagsgryta: Kalopps... Mmmm.

Ha en fortsatt skön söndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0