En sen julklapp...

... till mig från min kära pappa.
Som jag har längtat. Sett den på nätet, men hittade den på MIN, och dessutom BILLIGARE.
Det brukar ju inte höra till det vanliga på MIO. Är ju lite dyrt, oftast.
Klockan är placerad i vårt vardagsrum. Så man ser den direkt från hallen.
Vi har öppen planlösning på nedervåningen. Hallen vardagsrummet och köket sitter ihop med få väggar.
Tycker INTE om typiska svenska 50-60 tals villor med korridorer fyrkantiga rum med dörrar överallt.
Nej jag gillar typiska Amerikanska villor. Öppet, stort och luftigt.


Idag kom mormor på besök.
Tog faktiskt en fika på stan med ond nacke och axel.
Men en liten stund gick faktiskt bra :)
Mina gullungar. Var längesedan vi tog en fika på stan.
Det brukade vi göra ofta när man var mammaledig med Sixten.


Tindrali tog då hål i öronen med pappa idag.
Han hämtade henne efter skolan. Hon ville gärna göra det med pappa. De hade ju pratat om att göra det.
Så hon ringde igår och frågade. Och självklart ville han väl det :)

Andra gången nu då... Köpt bakteriedödande tvättservetter på Apoteket som de tyckte jag ska tvätta med de närmaste 10 dagarna, så det INTE blir infektion denna gång.
Sixten provade barnglasögon på Synsam när mormor var inne och kikade på nya glasögon. Blåa valde han såklart. Hans favorit färg.
"Jag vill köpa dom", "Jag har visst fel på ögonen mamma" Ha ha ha...
Tindra förklarade att man inte vill ha fel på ögonen. "Det är dyrt med glasögon"
Lillfarbror Sixten ville inte vara med på kort som ni kanske ser ;)



Idag fick vi vårt Wii som Micke fått köpa för BILLIG penning 500:- ?!, av en arbetskamrat som bara var glad att få iväg det.
Hade tydligen legat under en säng i hennes barns rum och samlat damm. Hade så många olika spel och spelade aldrig Wii.
Det var 2st kontroller, en såndär "ståplatta" för wii fit och 45 spel :) De flesta är brända, men är ju fullt fungerande så.
WOW!
Mario Kart,Super Mario av 5-6 olika slag, wii fit, Wii Sports, spiderman, madagaskar, pet shop, Bee movie. Ja en hejdundrans massa spel.
Barnen bara jublade... Mamma med ;) Nu ska jag köra Wii Fit och bränna lite fett ;)

Ååå imorgon är det fredag och fredagsmys. En ny svensk tradition ;)
Det är nått vår familj längtar till varje vecka.
Tändaljus, godmat, godis från Favorit affärn enl barnen, Pickaboo och mys i soffan med täcke och kudde.
Jag är nöjd bara jag får kvalitetstid med familjen. Om det så är resor eller hemmakväll spelar INGEN roll.
Fredagsmys är vår grej.

Planerar just nu en kryssning med Birka för lite Spa, god mat & skoj med 2 andra par.
Barnfritt denna gång, men jag har lovat barnen att vi ska åka för mormor och Göran ville åka med oss.
Tycker det är kul med kryssning. Barnen tyckte det var jättekul sist vi åkte. De var på knattedisco och karaoke och sen såg vi uppträdanden och buffe´såklart.
Då hade vi bokat ett paket med inträde och åkband till Gröna Lund före och vid 18.00 klev man på båten för en dygnskryssning till Åland. Frukost och Buffe´ingick också.
Paketet för 2 vuxna och tre barn kostade 2300:-
Det är BILLIGT de. Bara inträde och åkband på Grönan skulle gått på 1400:-
Ett tips för semestern kanske. Ni hittar detta paketerbjudande på Viking Line sommartid då.











Lyckat vart det iallafall :)

Oj vilket långt inlägg.
Nu ropar kudden.                             GO`NATT !!!
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0