Ibland blir jag så trött på folk som gnäll...

Ibland blir jag så trött på folk som gnäller på sin partner. Ja alla gnäller vi någon gång för visst är det jobbigt att de aldrig fäller ned toalocket eller att de slänger kläder på golvet. Nej jag pratar om de som gnäller JÄMT om hur griniga de är, elaka, egoistiska, låter den ena göra ALLT i hemmet och barnen, aldrig visa kärlek bl.a. Bla bla bla. Om de är så jobbiga mesta delen av er tid tillsammans, lämna dem då. Skyll inte på att ni har barn ihop, hus eller hund. Ska man leva olycklig ihop bara för det. Vissa par pratar om det och de försöker bli bättre i relationen, men i det flesta fall försöker bara EN i relationen och det blir ju inte bättre då. Sen ger man råd 1000 gånger efter att man fått höra gnället igen om hur allt är såååå jobbigt och efter som inget av dem råden provas på så orkar man inte höra mer. Varför gnälla hos vänner men man gör ALDRIG något åt saken. Man slutar tycka synd om dem, verkligen. Då är det ju faktiskt så att gör man inget åt dem så VÄLJER man att godta att bli behandlad som smuts. Thats it! Jag har själv haft hus, barn, bil , katt ja allt detta och faktiskt gått vidare för jag vill vara i ett lyckligt förhållande där man är 2 st som är lika viktiga och man behandlas lika och man är en familj. Så jag vet vad jag pratar om. HATAR folk som ska sitta och verkligen leta fel och "jobbiga" saker hos partnern, beteendet, hans/hennes jobbiga mamma/pappa, plastbarn osv osv men sen är allt de gör så HIMLA bra jämt. Sluta gnäll och gör något åt det. Jag orkar inte höra på gnäll och sen visar de upp utåt en falsk fasad om hur lyckliga de är tillsammans. Skriver på Facebook/blogg mm hur deras liv svävar på ett rosa moln. Sen får man höra dagen efter hur ena partnern får dra det största lassen hemma, med barnen, räkningar och den andra knappt diskar eller skottar snö för "jag är ju så trött efter jobbet" Jaha!? ALLA jobbar väl! Äh! Jag är glad över att i vår familj delar vi lika på jobb, städning, hämtning av barn, VAB, handling OCH vi är duktiga på att hand om min och min partners kärlek till varandra :) Vi vet att en relation måste vårdas, med ömhet, kärleksförklaringar, BRA sex ;) Sex är Jätte viktigt i ett förhållande, BRA sex :) Idag lever jag i ett ärlig och härligt förhållande med mannen i mitt liv. Underbara barn och vi, alla i vår familj är lyckliga och vi älskar varandra lika mycket ( trots halv mammor/pappor& halv syskon). Jag är ärlig om min relation till mina barn och man till min omvärld. Jag lever inte i ett jobbigt förhållande men visar utåt till övriga världen att allt är SUPER bra. Varför ljuga? Om det inte är bra, snacka inte då om du bara ska målaupp en falsk fasad. Håll klaffen för folk vet att iallafall att det bara är Skitsnack. Var ärlig mot dig själv. Jag är lycklig och har ett härligt liv med min älskling och barn, men vi har själv sett till att vi är lyckliga. Det är BARA upp till dig själv. Over and out!


Kommentarer
Postat av: veronica

Bra sagt! Kunde inte säga det bättre!

Tack för lunchsällskapet igår.

Ha en bra fredag!

Puss

2011-02-11 @ 08:01:19
URL: http://veronicareginas.blogg.se/
Postat av: Jempa

Tack själv vännen!



Ha en mysig ledighet så ses vi på tisdag.



Tycker om dig :)

2011-02-11 @ 08:22:55
URL: http://roseofmyheart.blogg.se/
Postat av: Lina

Aaaaaaamen!

*skriksjunger i min lila/vita gospeldräkt*

2011-02-11 @ 10:53:13
URL: http://piratdrottningen.blogg.se/
Postat av: Jempa

Ha ha ha precis den scenen spelades upp i huvudet när jag skrev detta. Mörkhyad var jag också ;)

2011-02-11 @ 14:46:51
Postat av: veronica

Halleluja!

2011-02-11 @ 14:48:07
URL: http://veronicareginas.blogg.se/
Postat av: Lina

TACK JENNY för dom orden! du fick mej att vakna. nu lämnar jag Bosse. Han o hans håriga kropp har äcklat mej länge nog. Nu tar jag steget o lämnar honom! :p



Förlåt för att jag är ett drygo. Jag förstår precis vad du menar även fast jag drygar mej..

2011-02-11 @ 20:27:28
URL: http://millblomskan.blogg.se/
Postat av: Jempa

Ha ha ha Så du förstod att jag menade orden till dig och Bosse :)

Jag kan adoptera Bosse-sötnöt om du vill!

Puss Heidi från Tant Jenny

2011-02-11 @ 20:58:02
Postat av: Linda

En tanke: Varför inte vara ärlig direkt mot personerna du irriterar dig på, istället för att bara skriva på din blogg hur du känner.

Man öppnar sig inte för vem som hellst om sådana saker, utan bara till sina vänner. är det inte då upp till Vännen att uppmuntra en att ta tag i sitt liv? Eller bara bara vara ärlig och säga rätt ut att du inte orkar höra mer?

2011-02-14 @ 18:12:38
Postat av: Jempa

Till Linda:



Nu var det inte någon jag känner.

var ett Tv program och en kollega som som hade en diskussion med om detta idag.

Du kanske missade att jag skrev att när man gett råd 1000 gånger(ink peppningar osv osv)så tröttnar man på "gnäll".

Läs mer nogrant innan du "anklagar".

Det känns ju som om den här "Linda" känner sig påhoppad.

Som sagt nu var det inte min vän eller så...

Tänk till en gång till innan du kommenterar.

Grrr... Herregud människa.

2011-02-18 @ 15:33:38
URL: http://roseofmyheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0