Grill premiär...

Jaha då har man premiärgrillat då :)
Myyyycket gött.
Jag & Malin tog med oss kidesn till ett fullsatt Parken & Mora Träsk.
Sicka härliga gubbar. De firar 40 år Googlade jag fram här om kvällen.
Jag minns när jag var 4-5 och man härjade järnet på Ludvika Folktetshus till Mora Träsk.
Fortfarande skitskoj och JÄTTE svettiga :)
Vi satt längst fram och en (snart) 32 årig Jenny fick både öm bak och onda ben av at sitta som en sill på golvet med en son i knät, men skoj hade vi.

Efteråt drog vi till Brinkbacken för lite mat hos Freddan & Malin.
FY FASEN SÅ GÖTT!!! Säger det igen men visst är det väl speciellt med grillad mat.
Vi satt  ute på deras altan i solen och pratade om hur vi kommer sitta lika dant i Spanien på kvällarna i kvällssolen med en öl & bara njuta, skratta & ha det bra.
I 2 VECKOR !!!
Vårt hus ligger 100 m från stranden & havet =). Vinet kostar 7:- flaskan, 5 tokiga & glada ungar som badar & letar snäckor i havet.
Jag och Malin blandar goda drinkar, går på marknaden och köper färsk frukt, billiga grejor och strosar runt på Alicantes fina kvarter.
Måste även besöka fiskmarknaden där man auktionerar ut färsk fisk som kommer från fiskbåtarna varje eftermiddag.
Där ska vi ropa in en och annan krabba till paellan ;)









Japp detta tokiga gäng drar till Spanien i September & vi längtar järnet.

Ha en fin kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0