Tisdagsregn & adventspynt.

Efter jobbet hämtade jag Sixten & tog en tur till Franzéns i Krylbo för lite adventpynts shopping.

Hade allt jag ville ha utom att de gråa siffrorna till ljusen var slut, så jag köpte dessa röda siffror inuti ett sött hjärta:



Tycker om Franzéns. Finns massor av fint, tyger dekorationer, gardinet dukar & ett & annat klädesplagg ibland.
Det är billigt. Det är ju bra. Tycker allt kostar sådär 29:-, 39:-, 49:- 59:- hela tiden.
För en hundrig fick jag allt detta idag. Det gillas :)

Köpte ett hjärta som en krans 49:- och ett rött band att hänga den i. Köpte även ett rött trähjärta med passande texten "God Jul" som jag faktiskt tänkte hänga innuti kranshjärtat (Den idén har jag snott från Amalia ;) )
Blir nog superfint.
Ett smalt mörkrött band med små vita prickar ska siffrorna hänga i till blockljusen runt om liksom.


 Banden kostade 3:- resp. 5:- /m
Ooohhhh nu får det gärna bli 1:a advent så man får julpynta lite & åka till Ludvika & mamma för lite julskyltning.
Vi har så fin & bra julskyltning i Ludvika. Här i Avesta tycker jag det är skit bara.
Det ska vara tomtar, glöggdoft, marknadsstånd med knäckäpplen & paketlotteri.
Det hör till, så vi åker dit varje år istället för att vara här.

Jo, glömde säga, att även Pickaboo är en fyndaffär ibland. Man kan hitta mycket smått & gott för billig penning också.
Denna fyndade jag för ett tag sedan för 39:-



Nu har jag lovat byga tågbana med Sixten.

Ha en fin kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0