Sytt nytt!

Gårdagen var en skön lördag som spenderades mest i hemmet.
Men en sväng ner på stan & fixade farsdags presenten.
Naturligtvis så hade vi fått punktering på ena nypåsatta vinterdäcket.
Blev till att sätta på ett sommardäck medans det trasiga lämnas in på OKQ8 verkstan för lagning.
Som min kära vän PiratLina brukar säga "Inte meningen ni ska ha bil tror jag" :)

Sydde äntligen klart mina nya gardiner till vardagsrummet igår.
Köpte tyget vid ett besök hos mamma i Ludvika i Augusti.
Så bättre sent än aldrig :)

Tyget kommer från Åhléns.


Älskar när det blir höst & vinter. Då lir det så mysigt att få tända ljust överallt.
Igår räknade Tindrali & Sixten hur många ljus vi hade tända runtom i huset.
14 i köket & sammanlagt 27 st med vardagsrummet.
Ja det blir till att köpa minst 2 st 100-pack värmeljus när jag åker till IKEA med Amalia om 2 veckor för lite julklappshandling.
Lördagsmiddag med tända ljus.



Lägger in en bild på Tindrali som sytt julklappar på symaskinen idag.
Jätte duktig.
Pysselsöndag & farsdagmiddag i Folkärna har stått på schemat idag.
God mat & massa fika.


Tindrali & Sixten fixade även godaste fruktsalladen efter lunchen.
 Mina små skitungar ;)

Ett stort grattis på farsdag till min kära pappa, svärfar & sambo.
Älskar er!

 


Kommentarer
Postat av: Amalia

Mys mys å dey blev så fint!!puss å kram fina du

2010-11-14 @ 22:43:36
Postat av: Eva

Trycker på stora gilla-knappen för att du syr!!!

Tjusigt!

2010-11-16 @ 06:40:53
URL: http://evasvardagligaansatser.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Hi hi hi.. Ja du Eva.

Ja ibland så dammar jag av symaskinen.

Det var alldeles för lengesedan.

Ska sy lite mer när jag vart på IKEA & köpt lite nya tyger.

Puss!



Tack Amalia-vännen!

2010-11-16 @ 09:31:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0