Ledig dag. Var nog meningen.

Idag har jag vart ledig. Hade en klämdag att ta ut innan nyår.
Kanske var meningen. För idag har det hänt hemska saker för min vän Amalia.
Tur att jag var hemma för hennes sambo jobbar i Stockholm.
Så hon slapp vara hemma själv när det hände.
Tänker på dig Amalia!



Imorgon ska Sixten sova hos farmor & farfar.
Mickes gammla ungdoms band "Subdive" ska spela en sista gång på S2 i morgon.
Då ska jag följa med & vara groupie ;)
Är precis som när vi träffades. Brukade följa med på spelnigarna & var sådär nykär :)


Så i morgon ska det inhandlas lyxfrukost att förtära på lördags morgon.
Är inte så ofta man är barnfri, så då får man lyxa till det lite.
Men känner jag oss rätt så längtar vi ihjäl oss vid 11-12 tiden & åker och hämtar honom.
Men så är det väl med längtan & kärleken till barnen.
Skönt att få vara bara med varandra ibland, men efter 24 timmar så brukar vi vara nöjda.
Vi älskar både jag & Micke att vara med familjen. man är hel då.

Dagens middag blir kyckling, vi brukar ta ris till detta. Men det står inte i receptet.
Gör detta till fredagsmyset. Jag lovar ni kommer gilla det skarpt.

Kycklinggratäng med dijonsenap och basilika, En väldigt enkel gratäng som alla gillar!

4 port ca: 30 min

Kycklinggratäng med dijonsenap och basilika

4 st  kycklingbröstfiléer 
smör, att steka i 
1 st  tomat(er) 
1 kruka(or)  basilika 
3 msk  dijonsenap, (eller mer om du vill) 
2 dl  vispgrädde 
2 st  vitlöksklyfta(or) 
2 dl  crème fraiche 
salt och peppar 
2 dl  riven ost
Tillagning
1. Sätt ugnen på 200 grader. Putsa kycklingfiléerna och banka ut dem försiktigt om de är ojämna. Stek i smör så att de får en fin yta.

2. Skiva tomaten tunt. Lägg filéerna i en ugnsfast form och lägg på tomaterna. Repa av alla basilikablad och hacka, strö sedan över.

3. Rör ut dijonsenapen i grädden och pressa i vitlöken. Blanda med crème fraiche och salta och peppra. Häll över kycklingen och strö över ost. Gratinera i 20-25 minuter.

4. Koka haricot vertes i lättsaltat vatten i någon minut. Servera med gratängen.


Lycka till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0