Kaffe & ostfralla...

Sov länge idag. Eller av & till fram till klockan 10.
Sixten vaknade 09, men han är så duktig. Han går ner och leker själv eller går in på sitt rum och leker.
Han kommer in till oss med jämna mellanrum. Sötaste bästatste lillkillen på jorden. mamma & pappa är så stolt över hur du har blivit.

Sitter med en kopp kaffe & ostfrallor. Dä´ä väl gott dä´
Det är kallt ute idag. Vet inte riktigt vad vi ska göra idag.
Frågade Sixten om han ville till badhuset eller till Busborgen.
Han ville till busborgen, men jag är inte så säker på att det är öppet idag. Är ju ändå röddag.
Får kolla på nätet kanske.

Nu vill jag köpa julklappar. Jag vet vad alla ska få nu, ja barnen vet jag nästan till 100%
Micke älskling är inte riktigt klar än. Men det kommer :)
Måste köpa 5 st jultrumpor till alla oss i familjen. Vill ha röda så jag kan klippa ut i vitt första bokstaven i förnamnen. De ska sen sys eller limmas på så man ser vilken som är vilkens.
För på morgonen ska det ligga ett paket från Tomten som man får öppna på julaftonsmorgon.
Så har jag/vi alltid gjort. Det är så mysigt.
Höra barnen tassa upp på morgonen ned för trappen & kika på alla julklappar som Tomten kommit med på natten.
De blir så glada.

Den 10:e December så är det stora julfesten i Stockholm för OKQ8
Årets tema är "nobel". Det är alltid väldigt påkostade fester med tre rätters middag, finklädsel & hotell.
Förra året ahde jag skitkul.
Det är vi på kundservice, lönekontoret i Västrås & huvudkontoret i Stockholm som har festen ihop.
Såå mysigt att få klä upp sig och äta gott och få sova på hotell. Hotellfrukost is the shit you know ;)
Det är alltid bordsplacering. Jag tycker det är skitkul att man blandas. Jag satt bredvid vår jurist och andrasidan satt Andreas (vår tekniker som kommer till Avesta 1 ggr i veckan),  så då kände jag någon. Det var skönt. Men jag hade Pia vid samma bord också.
Jag är ju så social och lätt för att kommunicera med nytt folk, så jag tycker det är kul med bordsplacering.

Jag har beställt en klänning till julfesten från H&M 149:- i svart :


Men jag har även sett denna klänning på Lindex som jag verkligen föll för: 249:-
Man ser bara överkroppen, men det är trekvartsärm & klänningen når strax över knäna.
UNDERBAR! & för en billig penning. Kan jag ha den på jul också tänkte jag.



Ha en fin lördag!

Kommentarer
Postat av: Lina

Köp båda!

2010-11-07 @ 18:48:23
URL: http://piratdrottningen.blogg.se/
Postat av: Jempa

Ja det blir nog så. hihihi.

2010-11-09 @ 08:16:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0