Snaps, julgranskulor & knäck.

Ja idag har vi bara vart hemma och pysslat lite.
Städat och gjort fin inför julafton.
Ja en sväng ned på stan vart det för mig, för att inhandla sprit till julsnapsen.
Har gjort egen julsnaps som jag ska ge till svärfar & Göran i julklapp.
Leilas vanilj & citron snaps.
Jätte enkelt att göra. Kul att ge bort ån vanlig skåne :)
Receptet finns på www.recept.nu
Nu ska det stå fram tills på julafton då jag ska hälla upp det i 2 st fina glasflaskor med egen etikett & röttband.


Julgranen är nu på plats & min son sa säker 1000 gånger " Åå vilken fin gran, när granen är färdig, då är det jul"
Sötnöten då!


Knäcken är också klar.
Men hörr´ni, är det någon av er som har kokat klart knäcken på 15-20 min som det står i receptet?
Ja varje år så sitter jag och rör iallafall i 40 min, MINST?!
Men ack så gott. Luktar ju i hela huset.



Åå idag så tog jag och min nu, fd granne Amalia en sista kopp kaffe på Blinkastigen 36(jag bor på 40)
Idag gick flyttlasset till Klockarvägen. Jättefint hus har de köpt.
Med pool och allt, så i sommar blir det till att vara incheckade på playa del Segh/Lidén heeela sommaren.
Jo vi är inbjudna ;) Jag loooovar :)
Jag & Amalia ska sitta med en drink hela dagarna medans Jocke & Micke grillar korv i delar öppnaspis på altanen åt ungarna som plaskar i poolen hela dagarna.
Kommer sakna dig sötaste Amalia. Men jag får väl ta bilen nu ;)

Nu blir det slapp i soffan resten av kvällen. VÄLFÖRTJÄNT kan jag lova :)

Go´kväll på er!

Kommentarer
Postat av: Marie

Åhh nu blev jag oxå sugen på att göra egen snaps...vilken kul idé!! :)

Första gången i år som jag struntat i tiden när jag kokar knäck o kört efter gradantalet istället..122 grader sen är det klart..2 ggr har jag provat nu o den blir supergod!! :) och du har rätt..några 15-20 minuter tog det då inte...

Kram :)

2010-12-18 @ 20:26:02
URL: http://magnifikamarie.blogg.se/
Postat av: Familjen Blixt/Engström

Aha kanske skulle köra med termometern istället.

Tack för tipset.

Jag tycker vanligtvis inte om snaps, men denna är söt och frisk med vaniljen och citronen.

Citronen tar bort den ruggiga spritsmaken ;)

Kram!

2010-12-18 @ 22:24:06
URL: http://roseofmyheart.blogg.se/
Postat av: Lina

Kul att du är tillbaka i bloggandet!

Och nu vill jag att du ska få vara frisk!



kram

2010-12-19 @ 10:51:13
URL: http://piratdrottningen.blogg.se/
Postat av: Amalia

Tack för fikat fina du!!åkte "hem" idag å det va lite sorgligt santidigt som vi ser fram emot att bo här! Å ja nu får du ta bilen ;-) kommer förbi imorgon om ni är hemma me lite paket åt barna:-P puss å kram

2010-12-19 @ 21:01:24
Postat av: Amalia

Tack för fikat fina du!!åkte "hem" idag å det va lite sorgligt santidigt som vi ser fram emot att bo här! Å ja nu får du ta bilen ;-) kommer förbi imorgon om ni är hemma me lite paket åt barna:-P puss å kram

2010-12-19 @ 21:02:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0