Bara njuuuter...

Ååå nu är det uppersittarkväll, jag älskar denna kväll.
Just nu så dricker vi glögg & väntar på att julskinkan ska bli klar.
Då ska vi ta den traditionella skinksmörgåsen.
Jag är uppvuxen med att man tar vörtbröd, skinka, senap & slutligen ÄPPELMOS.
Ja jag vet det låter konstigt, men prova, jag lovar det är skitgott.'
En på jobbet äter som jag kom vi på när vi hade lunch i onsdags.

Barnen ligger på golvet & målar. Sixten hinkar i sig glögg, han ääälskar glögg.
Fick smaka första gången på Tindrali & Julies luciafirande på skolan.
Trodde inte han skulle gilla det.

Har även inhandlat all julmat & gjort efterätt, frusen cheesecake med lingon och pepparkaksbotten.
Den står nu i frysen & ska stå sär över natten.
Tror den blir jättegod.
Receptet hittar ni här:
http://annesmat.blogspot.com/2006/12/frusen-cheesecake-med-lingon-och.html



Gjort julfint på bordet till julmiddagen på juldagen.
Dessa plåthjärtan med handtag är köpta på In My House.
Har 2 st på bordet 59:-/st


Nu ska skinkan ut.

God Jul alla fina människor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0